Orasul Resita este cunoscut pentru activitatea sa industriala neintrerupta timp de peste 233 de ani. Aceasta performanta -pentru ca este intradevar o performanta- a fost atinsa prin adaptarea continua la cerintele vremurilor si nu in ultimul rand, ale pietei.
De-a lungul istoriei, in acest mic oras au fost fabricate o serie de produse, care, de cele mai multe ori, au situat progresul tehnic al tarii noastre la un nivel mai inalt. Astfel Resita a ajuns sa fie cunoscuta ca unul dintre cele mai importante orase cu caracter industrial din Romania.
Dar care este produsul/activitatea care i-a oferit acestui oras notorietatea, nu numai aici, ci si dincolo de hotarele tarii?
Raspunsul este simplu: locomotivele cu abur.
Prima locomotiva cu abur a fost fabricata in Resita in anul 1872. Denumita RESCZA-2, aceasta a fost proiectata de Johon Haswel, directorul fabricii de locomotive St.EG din Viena.
Totusi, marea productie de locomotive din Resita nu incepe decat in jurul anului 1920, cand sunt proiectate si construite peste 1461 de locomotive cu abur.
Fabricarea locomotivelor cu abur de la Resita inceteaza in anul 1964 cu o serie de locomotive pe ecartament normal. Dar o asemenea traditie nu putea fi data uitarii.
Astfel, la 3 iulie 1972 este inaugurat Muzeul locomotivelor cu abur de la Resita. Cele 16 piese expuse aici spun povestea de succes a acestui mic oras, care, prin perseverenta, curajul, ingeniozitate si inteligenta unor oameni, au reusit sa-si castige locul printre cele mai importante centre industriale nu numai din Romania, ci si din Europa.
Autor: Mirabela Bendea
Orasul Resita este cunoscut pentru activitatea sa industriala neintrerupta timp de peste 233 de ani. Aceasta performanta -pentru ca este intradevar o performanta- a fost atinsa prin adaptarea continua la cerintele vremurilor si nu in ultimul rand, ale pietei.
De-a lungul istoriei, in acest mic oras au fost fabricate o serie de produse, care, de cele mai multe ori, au situat progresul tehnic al tarii noastre la un nivel mai inalt. Astfel Resita a ajuns sa fie cunoscuta ca unul dintre cele mai importante orase cu caracter industrial din Romania.
Dar care este produsul/activitatea care i-a oferit acestui oras notorietatea, nu numai aici, ci si dincolo de hotarele tarii?
Raspunsul este simplu: locomotivele cu abur.
Prima locomotiva cu abur a fost fabricata in Resita in anul 1872. Denumita RESCZA-2, aceasta a fost proiectata de Johon Haswel, directorul fabricii de locomotive St.EG din Viena.
Totusi, marea productie de locomotive din Resita nu incepe decat in jurul anului 1920, cand sunt proiectate si construite peste 1461 de locomotive cu abur.
Fabricarea locomotivelor cu abur de la Resita inceteaza in anul 1964 cu o serie de locomotive pe ecartament normal. Dar o asemenea traditie nu putea fi data uitarii.
Astfel, la 3 iulie 1972 este inaugurat Muzeul locomotivelor cu abur de la Resita. Cele 16 piese expuse aici spun povestea de succes a acestui mic oras, care, prin perseverenta, curajul, ingeniozitate si inteligenta unor oameni, au reusit sa-si castige locul printre cele mai importante centre industriale nu numai din Romania, ci si din Europa.