Situat pe coasta Marii Negre, Portul Constanta ocupa o suprafata de 3.926 de ha. Acesta este impartit in trei subdiviziuni:
- portul martim cu o capacitate anuala de operare de 10 milioane de tone si care permite accesul navelor cu o capacitate de pana la 220.000 tdw;
- portul fluvial care permite accesul oricarei nave fluviale cu o capacitate de operare anuala de 10 milioane de tone;
- portul turistic care este un punct de reper important pentru navele de pasageri care navigheaza de-a lungul Marii Negre.
Portul turistic, numit si portul Tomis se incadreaza perfect in imaginea urbanistica generala a orasului Constanta.
Datorita amplasamentului sau, Portul Constanta ofera un potential ridicat de valorificare a turismului nautic si a altor activitati sportive si de agrement. Accesul in port se face foarte usor, fie prin mijloace auto, fie pietonal.
Se intentioneaza ca in viitor Portul Constanta sa devina o destinatie importanta pentru navele de agrement costiere care navigheaza de-a lungul litoralului romanesc. De asemenea, datorita cresterii importantei turismului nautic se doreste introducerea Portului Constanta intr-un circuit al Marii Negre.
Autor: Mirabela Bendea
Situat pe coasta Marii Negre, Portul Constanta ocupa o suprafata de 3.926 de ha. Acesta este impartit in trei subdiviziuni:
- portul martim cu o capacitate anuala de operare de 10 milioane de tone si care permite accesul navelor cu o capacitate de pana la 220.000 tdw;
- portul fluvial care permite accesul oricarei nave fluviale cu o capacitate de operare anuala de 10 milioane de tone;
- portul turistic care este un punct de reper important pentru navele de pasageri care navigheaza de-a lungul Marii Negre.
Portul turistic, numit si portul Tomis se incadreaza perfect in imaginea urbanistica generala a orasului Constanta.
Datorita amplasamentului sau, Portul Constanta ofera un potential ridicat de valorificare a turismului nautic si a altor activitati sportive si de agrement. Accesul in port se face foarte usor, fie prin mijloace auto, fie pietonal.
Se intentioneaza ca in viitor Portul Constanta sa devina o destinatie importanta pentru navele de agrement costiere care navigheaza de-a lungul litoralului romanesc. De asemenea, datorita cresterii importantei turismului nautic se doreste introducerea Portului Constanta intr-un circuit al Marii Negre.